Kalendář akcí  

září 2019
Po Út St Čt So Ne
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
   
Logo Jihoeskho kraje

 

Mateřská škola 

MŠ speciální vzdělává a vychovává prioritně děti s PAS – poruchy autistického spektra, mentálním handicapem lehkého a středně těžkého stupně a k němu přidružené postižení, v oblasti zrakového, sluchového vnímání, řečových a komunikačních intolerancí.

stitnehoskola

 

Sídlo MŠ:

Štítného 3, České Budějovice

​Telefon: 777 565 994​, 602 635 728​

E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

 

Personální zabezpečení MŠ:

  • 1 třída
  • 2 učitelky - speciální pedagogové
  • 1 asistentka pedagoga
  • 1 hospodářka

Školní vzdělávací program:

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání


Inormace pro rodiče:

Co potřebují děti do MŠ

Informace o MŠ

Informační leták


Vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami:

  • ​Tělesný rozvoj – možnost dostatečného pohybu při menším počtu dětí ve třídě, možnost využívání kompenzačních pomůcek, zaměření na rozvoj hrubé i jemné motoriky, rehabilitační cviky, míčkování, polohování
  • Zrakové vnímání – kompenzační pomůcky, využívání všech smyslů, cvičení na rozvíjení zrakového vnímání
  • Sluchové vnímání – dodržování sluchové hygieny, kompenzační pomůcky, sluchová cvičení
  • Mentální rozvoj – zaměření na nácvik návyků osobní hygieny a sebeobsluhy
  • Pozornost – individuální přístup, didaktické pomůcky zaměřené na cvičení soustředění a pozornosti
  • Rozvoj řeči – průběžná individuální i skupinová logopedická péče v MŠ, spolupráce s klinickým logopedem
  • PAS – nácvik návyků osobní hygieny a sebeobsluhy, alternativní metody komunikace, VOKS, piktogramy,apod.


Individuální práce s dětmi:

  • Grafomotorika – procvičování úchopu tužky, ramenního kloubu, uvolnění zápěstí
  • Logopedické hry – pexeso, stolní hry, Puzzle
  • Metoda VOKS – výměnný obrázkový komunikační systém
  • Piktogramy
  • PC programy
  • Motorické cviky – procvičování koordinace a motoriky celého těla
  • Pozorování a testy
  • Výběrová canisterapie, možnost solné jeskyně, bazální stimulace, muzikoterapie, rehabilitace, logopedie

Alternativní komunikační systémy:

  1. ​Makaton – manuální znaky a grafické symboly, vždy je doprovázen mluvenou řečí
  2. Totální komunikace – komplexní komunikace, která zahrnuje mluvenou řeč, psaní, čtení, zpěv, pohyby celého těla, mimiku, gesta, znakovou řeč, prstovou abecedu, odezírání a případné specifické alternativní způsoby komunikace
  3. Předměty – trojrozměrné symboly, se kterými je možno manipulovat, např. talíř – oběd, hrneček – pití
  4. Fotografie – znázorňují předměty, činnosti, místa, osoby
  5. PCS – VOKS – výměnný obrázkový komunikační systém – barevné nebo černobílé obrázky, můžeme využít i PC program Boardmaker
  6. Piktogramy – obrázkový komunikační systém, černobílé výrazné symbolické provedení, usnadňují pochopení mluveného projevu a reagování​

 

   
© Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Štítného 3, České Budějovice